درباره وبلاگ


اخبار درج شده بر گرفته از سايتهاي خبري معتبر ميباشد.
موضوعات


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 25
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 25
بازدید ماه : 37
بازدید کل : 60945
تعداد مطالب : 70
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

خبرهاي داغ
اخبار ایران و جهان
در آستانه سفر فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه که احتمالا با دیدار وی با رئیس جمهوری سوریه همراه باشد وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو هیچ طرحی برای اعطای پناهندگی به بشار اسد ندارد.
 
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه اماراتی الخلیج، یک منبع آگاه در اتحادیه عرب اعلام کرد: اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب طی چند روز آینده به دمشق سفر خواهد کرد.
 
وی که خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد: هنوز زمان این سفر مشخص نشده اما پیش بینی می‌شود این سفر طی چند روز آینده صورت بگیرد.
 
این منبع آگاه همچنین خاطرنشان کرد: احتمالا الابراهیمی در سفرش به سوریه با بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور و برخی از سران سوریه و نیز گروه‌های مخالف دیدار کند.
 
این منبع مسئول درباره علت عدم افشای تاریخ سفر الابراهیمی نیز تاکید کرد: تیم الابراهیمی قصد ندارد زمان دقیق این سفر را زودتر اعلام کند و احتمالا دلیل این مساله به مسائل امنیتی و اداری بازمی‌گردد.
 
همچنین خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز به نقل از منابع نزدیک به الابراهیمی گزارش داد: الابراهیمی قصد دارد قبل از پایان سال جاری میلادی به منظور مذاکره با نظام سوریه به دمشق برود.
 
براي ادامه مطلب كليك كنيد....


ادامه مطلب ...


وزیر نفت با اشاره به این‌که قیمت بنزین در بودجه سال آینده در هیات دولت در حال بررسی است، گفت: هنوز نمی توان قیمت دقیقی برای بنزین سال آینده اعلام کرد.
 
به گزارش ایسنا، رستم قاسمی امروز یکشنبه با اشاره به این‌که در حال حاضر بنزین در نقاط مرزی با قیمت آزاد فروخته می‌شود، گفت: مراحل نهایی فروش صکوک نفتی با سازمان بورس و بانک عامل نهایی شده و به زودی طبق قانون بودجه سال 91 این صکوک با نماد ریالی و دلاری به مردم عرضه می‌شود.
 
به گفته وی، طبق قانون بودجه سال 91 وزارت نفت مجاز است تا 10 میلیارد دلار اوراق صکوک نفتی را به مردم عرضه کند.
 
وزیر نفت در حاشیه چهارمین همایش ارتقای توان داخلی با اشاره به این‌که هم اکنون کلیه کشتی‌های داخلی تحت پوشش بیمه P&I کیش قرار دارند گفت: بیمه کشتی‌های بین المللی توسط این شرکت نیز درحال انجام است.


 
نمایندگان مجلس تصویب کردند که قهرمانان بازی‌های المپیک، آسیایی و جام جهانی و همچنین یکی از فرزندان قهرمانان پارالمپیک از خدمت سربازی معاف شوند.
 
به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز ماده واحده و سه تبصره ذیل طرح اصلاح قانون سرباز قهرمان را با 156 رای موافق، 28 رای مخالف و 16 رای ممتنع از مجموع 235 رای به تصویب رساندند.
 
در ماده واحده طرح اصلاح قانون سرباز قهرمان، تبصره 4 ماده واحده قانون سرباز قهرمان اصلاح و به عنوان تبصره 6 محسوب می‌شود.
 
همچنین عبارت سازمان تربیت بدنی در قانون مذکور به عبارت ورزش و جوانان تغییر می‌یابد.
 
در تبصره چهار این طرح آمده است که قهرمانان بازی‌های المپیک شامل نفرات اول تا سوم و قهرمانان اول و دوم مسابقات قهرمانی جهان و نفرات اول بازی‌های آسیایی در رشته‌های ورزشی تحت پوشش کمیته بین‌المللی المپیک (ioc) و مقام اول تا سوم مسابقات جام جهانی فوتبال، بسکتبال و والیبال و همچنین یکی از فرزندان قهرمانان پارالمپیک جهانی معاف از سربازی با معرفی وزارت ورزش و جوانان و موافقت ستادکل نیروهای مسلح پس از طی دوره آموزش نظامی در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از انجام خدمت دوره ضرورت معاف شود.

 

براي ادامه مطلب كليك كنيد....



ادامه مطلب ...


تحقیقات جدید نشان می دهد که علاوه بر نیروهای فرسایش خاک، جزایر هاوایی یک نوع فرسایش مهم را در نتیجه آبهای زیر زمینی تجربه می کند که موجبات حل شدن این جزیره از داخل را فراهم خواهد کرد.
 
به گزارش مهر، محققان اعلام کردند که در نتیجه فرسایش ناشی از آبهای زیر زمینی جزایر هاوایی در نهایت ناپدید خواهد شد و به طور مثال کوهستان اوآهو در این جزایر کاملا با سطح خاک یکی می شود و سرانجام به یک سطح صاف چون جزیره میدوی تبدیل خواهد شد.
 
تأثیر این آبهای زیر زمینی در حل کردن سنگهایی است که جزایر هاوایی را می سازد و این مسئله بسیار قوی تر از نیروهای فرسایش خاک است.
 
استیو نلسون زمین شناس دانشگاه بیرگهام یانگ اظهار داشت: ما تلاش کردیم به سرعت ناپدید شدن این جزایر پی ببریم و اینکه به درک این موضوع برسیم که چه نوع تأثیر جوی روی نرخ این سرعت تأثیر دارد. مواد بیشتری از این جزایر در اثر تماس با آبهای زیرزمینی حل می شوند و این مسئله معنای حقیقی فرسایش را روی جزایر نشان می دهد.

براي ادامه مطلب كليك كنيد ....



ادامه مطلب ...


پس از گذشت 3 ماه از خبر ویژه "مهر" از ایده سه برابر کردن یارانه نقدی با مابه‌التفاوت نرخ ارز و واکنش‌های متفاوت دولتی‌ها و مجلسی‌ها به این خبر، رئیس جمهور می‌گوید: مابه‌التفاوت نرخ ارز (مرجع و غیرمرجع) را باید به مردم بدهیم.
 
خبرگزاری "مهر" ابتدای مهرماه امسال گزارش داد: ایده‌هایی "اقتصادی-سیاسی" در برخی زیرمجموعه‌های دولت مطرح است که درصورت نهایی شدن آن، یارانه ماهانه نقدی 90 هزار تومانی به ازای هر ایرانی از محل آزادسازی نرخ ارز اختصاص خواهد یافت.
 
یکی از این ایده‌ها که حتی بالاترین مقامات اقتصادی دولت نیز آن را آنالیز کرده‌‌اند، نسخه جدید ارزی یارانه نقدی است. براساس این ایده و درصورت نهایی شدن، مابه‌التفاوت نرخ ارز مرجع - 1226 تومان- و نرخ غیر مرجع ( حدود 2460 تومان) از محل آزادسازی نرخ ارز به مردم پرداخت خواهد شد.
 
برهمین اساس، برخی مقامات اقتصادی دولت محاسبه کرده‌اند که از محل آزادسازی نرخ ارز ( ارز تک نرخی بالای 2226 تومان)، سهم هر ایرانی از این محل سالیانه بیش از یک میلیون تومان و ماهیانه حدود 90 هزار تومان خواهد بود.
 
حال، اگر یارانه نقدی موجود (45 هزار و 500 تومان) را با این یارانه جدید ارزی (90 هزار تومان ) جمع کنیم، بیش از 140 هزار تومان می‌شود. در واقع وعده محمود احمدی نژاد رئیس جمهور برای سه برابر کردن یارانه نقدی با این ایده "اقتصادی-سیاسی" نیز محقق خواهد شد.
 
براي ادامه مطلب كليك كنيد....


ادامه مطلب ...


صفحه قبل 1 صفحه بعد

 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب